Brev:
Tænder og mad i hånden
23. juli 2009
Alder:
8 mdr.
Tænder og mad i hånden
Kære Helen
Min søn, Anton, er meget vild med selv at sidde med mad i hånden og få lov til at sutte og gnave i det. Det kan f.eks. være agurk eller et stykke sejt flutes. Jeg er dog lidt bekymret ved det, fordi han allerede har seks tænder, men ikke helt har styr på at tygge maden. Han kan gnave relativt store stykker af (jeg lader ham selvfølgelig aldrig sidde alene med det) - stykker der er for store til at synke. Er jeg pylret, eller har jeg grund til at være ekstra forsigtig med alle de tænder?
I virkeligheden vil jeg meget gerne have, at han sidder med forskellige ting i hånden - det hjælper også på lysten til skemaden, når han får lov til at hjælpe lidt til selv.
Bedste hilsner
Thilde